- Fysioterapi med stor ekspertise​

Klinikken er efter sundhedsstyrelsen og Danske fysioterapeuters anbefaling lukket ned for al behandling og træning frem til d. 14. april 2020.

Hvis du har brug for råd eller vejledning i forhold til øvelser, smertebehandling eller lignende kan du skrive mail til os her på hjemmesiden eller lægge en besked på vores telefonsvarer på 47721146. Vi bestræber os på at svare på alle henvendelser indenfor 3 hverdage.

Pas godt på dig selv og på gensyn.

Alle os i Frederiksværk Fysioterapi

Førfødselshold

Når du deltager på førfødselshold hos Frederiksværk Fysioterapi, vil du modtage information og vejledning omkring de anatomiske forandringer, din krop oplever under en graviditet. Træningen vil være bygget op, således at din krop er bedst muligt forberedt på disse forandringer. Der vil være fokus på træning af bækkenbund, mave, ryg og baller, desuden vil der være fokus på kredsløb, kropsbevidsthed, udspænding og afspænding.

Fysisk aktivitet under graviditet nedsætter risikoen for:​

• Bækkenløsning og rygsmerter
  • Sygemelding
  • Kompliceret fødsel – herunder kejsersnit,
  • Bristning og for tidlig fødsel
  • Spontan abort
  • Svangerskabs diabetes
  • Svangerskabs forgiftning
  • Urininkontinens (under og efter graviditet)

Sundhedsstyrelsen anbefaler gravide, at være fysisk aktive 30 minutter om dagen under graviditeten. Fysisk aktivitet før og under graviditeten har udover ovennævnte fordele, desuden betydning for dit barns fødselsvægt, din egen risiko for at udvikle angst og depression samt din egen mulighed for at være fysisk aktiv hurtigt efter din fødsel.​

Efterfødselshold

Holdet henvender sig til alle der har født inden for de seneste 6 måneder.

Har du haft en problematisk graviditet eller fødsel, eller ønsker du at blive strammet op, komme i form og genfinde dig selv i din krop efter din fødsel.

På holdet vil der blive arbejdet målrettet med de muskelgrupper der er hårdt belastet under en graviditet og fødsel. Træningen vil blive progredieret og intensiteten vil blive øget fra gang til gang. Dit barn vil indgå i træningen.

På holdet vil fokus være på:​

• Holdningskorrektion
  • Bækkenbundstræning
  • Kredsløb
  • Opstramning/styrke
  • Udspænding
  • Kropsbevidsthed

Træning efter en graviditet og fødsel vil være med til at give dig et bedre fysisk og psykisk velbefindende, nedsætte risikoen for efterfødselsangst og depression, give dig en bedre kropsopfattelse og desuden forberede dig på din eventuelle næste graviditet og fødsel.

Virksomhed

Gjethusparken 1, 1.sal,