Før- og efterfødselshold

Når du deltager på førfødselshold hos Frederiksværk Fysioterapi, vil du modtage information og vejledning omkring de anatomiske forandringer, din krop oplever under en graviditet. Træningen vil være bygget op, således at din krop er bedst muligt forberedt på disse forandringer.

Der vil være fokus på træning af bækkenbund, mave, ryg og baller, desuden vil der være fokus på kredsløb, kropsbevidsthed, udspænding og afspænding.

Fysisk aktivitet under graviditet nedsætter risikoen for

• Bækkenløsning og rygsmerter
  • Sygemelding
  • Kompliceret fødsel – herunder kejsersnit,
  • Bristning og for tidlig fødsel
  • Spontan abort
  • Svangerskabs diabetes
  • Svangerskabs forgiftning
  • Urininkontinens (under og efter graviditet)

Sundhedsstyrelsen anbefaler gravide, at være fysisk aktive 30 minutter om dagen under graviditeten.

Fysisk aktivitet før og under graviditeten har udover ovennævnte fordele, desuden betydning for dit barns fødselsvægt, din egen risiko for at udvikle angst og depression samt din egen mulighed for at være fysisk aktiv hurtigt efter din fødsel.

Efterfødselshold

Holdet henvender sig til alle der har født inden for de seneste 6 måneder. Har du haft en problematisk graviditet eller fødsel, eller ønsker du at blive strammet op, komme i form og genfinde dig selv i din krop efter din fødsel.

På holdet vil der blive arbejdet målrettet med de muskelgrupper der er hårdt belastet under en graviditet og fødsel. Træningen vil blive progredieret og intensiteten vil blive øget fra gang til gang. Dit barn vil indgå i træningen.

På holdet vil fokus være på

• Holdningskorrektion
  • Bækkenbundstræning
  • Kredsløb
  • Opstramning/styrke
  • Udspænding
  • Kropsbevidsthed

Træning efter en graviditet og fødsel vil være med til at give dig et bedre fysisk og psykisk velbefindende, nedsætte risikoen for efterfødselsangst og depression, give dig en bedre kropsopfattelse og desuden forberede dig på din eventuelle næste graviditet og fødsel.

Hør mere om vores behandlinger inden for fysioterapi

Vil du høre mere om, hvordan en fysioterapeut kan hjælpe dig?

Ring til os på telefon 47 72 11 46 eller send en e-mail til fysioklinik@mail.dk. Vi ser frem til at hjælpe dig.​

Udtalelser fra vores klienter

​ Du kan se flere anmeldelser på Google eller vores Facebook.

Dygtige fysioterapeuter

Har været der 8 gange indtil videre med artrose i nakken og har fået godt udbytte af behandlingerne. De er også meget behjælpelige, hvis man har spørgsmål, til hvad man evt. selv kan gøre derhjemme, for at få det endnu bedre.

Susanne Jensen​

Meget glad for træning

Jeg er meget glad for blive TRÆNET, af de gode fysioterapeut og glæder mig til at komme derop igen til foråret.

Erik Tersing

Helt fantastiske dygtige

De er helt fantastiske dygtige og har stor empati og tager deres patienter alvorlige.

Det er dejligt at blive taget godt imod, når man har det dårligt og smerterne bliver uudholdelige.

Jeg og min datter kan varmt anbefale dem.

Søs Christensen​

Vi er til for at hjælpe dig med grundig og professionel smertebehandling samt træning, der styrker din krop og dit sind.

​Frederiksværk Fysioterapi

Gjethusparken 1, 1., 3300 Frederiksværk

Klik her for rutevejledning

Ønsker du at skrive til os direkte kan du benytte vores kontaktformular her.

E-mail: fysioklinik@mail.dk

Du kan altid ringe til os ved spørgsmål.

Hverdage: 08.00 - 14.00

Lukket mellem: 12.00 - 13.00